Każdemu kiedyś zdarzyło się zrobić nieprzemyślane zakupy. Nie ważne czy była to kolejna para butów, czy może zabawka dla dziecka, którą twoje dziecko już ma. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązanie jest wymiana na inny towar albo zwrot pieniędzy za niego. Jednak czy możesz to zrobić? Zasadniczo tak, ale nie zawsze. Kiedy możesz zrobić zwrot zakupów? Dowiesz się, czytając dalej.

Zwroty zakupowe- czyli kiedy możesz zwrócić towar w sklepie stacjonarnym?

Według polskiego prawa nie masz możliwości zwrotu towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym. Robiąc zakupy w mniejszym lub większym sklepie masz możliwość obejrzenia, dotknięcia czy sprawdzenia danego produktu. Dlatego też, jeśli w domu uznasz, że dana rzecz jednak ci nie odpowiada, to całkiem możliwe, że nie dokonasz zwrotu zakupu. Na szczęście coraz więcej sklepów, by przyciągnąć nowych klientów i wyrobić sobie renomę wprowadza możliwość zwrotu danego zakupu. Jednak najczęściej w takiej sytuacji musisz posiadać paragon, a rzecz nie może nosić śladów użytkowania.

Właściciele mniejszych sklepów również starają się iść na rękę swoim klientom i coraz częściej przyjmują zwrot zakupionego towaru. W sklepach stacjonarnych decyzję o tym, czy możesz zwrócić towar, podejmuje właściciel bądź kierownik. Najczęściej informacja o zwrocie zakupu powinna być umieszczona w regulaminie danej placówki. Jeśli takie oświadczenie nie istnieje, to możesz zapytać sprzedawcę o ewentualny zwrot zakupu. Natomiast jeśli istnieje możliwość zwrotu, to zawsze masz na to określony czas. Najczęściej jest to 30 lub 14 dni.

Zwroty zakupowe- czy możesz zwrócić towar zakupiony online?

Jeśli towar został przez ciebie kupiony w Internecie, to prawnie przysługuje ci 14 dni na zwrot zakupu. Nie musisz także podawać przyczyny, dla której zwracasz zakup. Jednak powinien być on w nienaruszonym stanie i nie nosić śladów używania. Zwrotowi nie podlega towar, który został przez ciebie uszkodzony. Czasami, zamiast zwrotu możesz skorzystać z opcji zamiany towaru, jeśli np. kupione buty okazały się za małe. Wiele sklepów internetowych oferuje klientom własny formularz zwrotu towaru. Jeśli takiego nie ma, to możesz znaleźć wzór w sieci.

Co prawda możesz zrezygnować z zakupu towaru pisemnie, słownie albo mailowo, to jednak najlepiej zrobić to pisemnie. W razie ewentualnych problemów będziesz mieć dowód, że zwrot zakupu został dokonany. Podobnie jest w sytuacjach, gdy produkt został przez ciebie zakupiony na prezentacji lub przez telefon. Musisz jednak pamiętać, że zwrot zakupu nie jest równoznaczny z reklamacją. Podczas reklamacji zwracasz towar uszkodzony. Najczęściej są to wady fabryczne lub techniczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj